Usein kysyttyä Shopifysta

Shopify on verkossa toimiva monipuolinen ja helppokäyttöinen verkkokauppa-alusta. Sen avulla voi myydä niin kotisivuilla normaalin verkkokaupan tapaan kuin sosiaalisen median kanavissakin.

Shopify on niin sanottu SaaS (ohjelmistoa palveluna) ratkaisu eli sen saa käyttöönsä maksamalla palvelusta kiinteää kuukausihintaa.

Jos tarvitset verkkokauppaan uusia toimintoja tai ominaisuuksia, yleensä ratkaisu löytyy helposti Shopifyn omasta sovelluskaupasta. Sinun ei tarvitse erikseen maksaa verkkokaupan ylläpitäjälle suuria kehityskuluja ominaisuuden käyttöönottoa varten vaan voit ladata sen suoraan sovelluskaupasta muutamalla napin painalluksella. Yleensä sovelluskaupasta ladattavat sovellukset saa käyttöön pienellä kuukausihinnalla, joten voit kokeilla eri ominaisuuksia ja jos ne eivät tuota oletettua lisäarvoa niistä pääsee myös eroon hetkessä.

Shopifyn paras ominaisuus onkin sen helppokäyttöisyys ja verkkokauppias voi helposti keskittyä oman yrityksensä tuotteidein tai palveluiden myyntiin ja markkinointiin.

Shopifyä voi kokeilla ilmaiseksi 14 päivän ajan kokeiluversiolla. Jos haluat kokeilla Shopifyä pidemmän aikaa, voit ottaa meihin yhteyttä niin voimme tarjota sinulle Shopify Partnerina mahdollisuuden kokeilla Shopifyä ilman aikarajoitusta.

Kokeilujakson jälkeen Shopifyn saa käyttöön halvimmillaan 29$ kuukausihintaan, joka riittää suurimmalle osalle aloittelevista verkkokauppiaista. Voit lukea lisää Shopifyn hinnoittelusta ja tietoa siitä, mikä Shopifyn palvelupaketti soveltuu parhaiten juuri teidän yrityksenne käyttöön meidän blogistamme.

Jos tarvitset apua Shopify-kaupan perustamisessa tai sinulla herää muita kysymyksiä, ota rohkeasti meihin yhteyttä tai laita viestiä sivustolta löytyvän chatin kautta!

Jos sinulla on tuotteita tai palveluita, joita yrityksesi myy voit viedä ne helposti verkkoon myytäväksi Shopifyn avulla. Alkuun pääset avaamalla Shopifyn testikaupan ja tutustumalla sen käyttöön. Apuna voit käyttää Solwen Shopify-opasta, josta löytyy askel askeleelta ohjeet siihen kuinka Shopify-verkkokauppa rakennetaan.

Jos sinulla herää kysyttävää Shopifyyn liittyen voit aina ottaa yhteyttä tai laittaa viestiä sivustolta löytyvän chatin avulla!

Shopify toimii Suomessa ja siihen on saatavilla myös suomenkielinen käyttöliittymä. Yleensä sivustolla käytettävät teemat ovat englanninkielisiä, mutta ne voidaan helposti kääntää kohderyhmän kielelle. Shopifystä on myös mahdollista rakentaa monikielinen verkkokauppa sovelluskaupasta löytyvien käännössovellusten avulla.

Shopify-verkkokauppoihin voidaan ottaa käyttöön kaikki tarvittavat verkkomaksut. Ilmaiseksi ilman kiinteää kuukausimaksua käyttöön voidaan ottaa kansainvälinen luottokorttimaksuja tarjoava Stripe sekä PayPal. Suomalaiset verkkopankkimaksut saa käyttöön helposti joko Checkoutin tai Paytrailin kautta. Voit lukea lisää maksutapoihin liittyvistä asioista ja ohjeet kuinka ne lisätään Shopify kauppaan Solwen blogista.

Shopifyyn voit lisätä kaikki tarvitsemasi toimitustavat. Toimitustapoja voit lisätä joko manuaalisesti tilauksen painon, koon tai hinnan mukaan. Toimitustapoja voi myös automatisoida lataamalla sovelluskaupasta siihen kehitetyn sovelluksen, jonka avulla asiakas voi valita itselleen lähimmän Postin noutopisteen. Lue lisää toimitustavoista ja niiden lisäämisestä Solwen blogista.

Voit lukea lisää Shopifyn POS-sovelluksesta ja sen toiminnallisuuksista Shopifyn omilta sivuilta

Shopifyn kaikki teemat ovat huolellisesti testattuja toimimaan kaikilla mobiililaitteilla. Osa teemoista on myös suunniteltu nimenomaan mobiililaitteilla käytävään kaupankäyntiin.