Yritys
Flow Cosmetics on suomalaisen luonnonkosmetiikan edelläkävijä, joka valmistaa korkealaatuiset ihon- ja hiustenhoitotuotteensa käsityönä Riihimäellä. Brändi tunnetaan tinkimättömästä laadustaan, puhtaista raaka-aineistaan ja vastuullisesta tuotannostaan. Siten oli luontevaa, että myös heidän verkkokauppansa heijastaa näitä arvoja tarjoten yhtä huolellisesti rakennetun ja kauniin kokemuksen kuin itse tuotteet.
Lähtötilanne ja tarpeet
Yhteistyömme alkoi vuoden 2022 alussa, kun Flow Cosmetics päätti uudistaa verkkokauppa-alustansa ja varmistaa, että verkkoliiketoiminta kasvaa kansainvälisesti. Aluksi verkkokauppaa päivitettiin teeman uudistuksella, joka valmistui kesällä 2022. Sen jälkeen yhteistyö jatkui jatkuvan kehityksen mallina, jossa verkkokauppaa vietiin eteenpäin vaiheittain. Keväällä 2024 toteutettiin seuraava iso uudistus, jossa verkkokauppa päivitettiin kokonaisuudessaan ja siihen liitettiin kansainväliset markkinat. Tavoitteena oli luoda pohja verkkokaupalle, joka kasvaa ja toimii sujuvasti myös globaalisti.
“Solwen kanssa työskentely on ollut mutkatonta, ja olemme voineet edistää haluamiamme muutoksia matalalla kynnyksellä. Sekä isojen uudistusten että pienten säätöjen kohdalla solwelaiset tuntuvat sitoutuneilta ja innostuneilta rakentamaan kauppaa kanssamme. He ovat olleet kärsivällisiä, kun olemme soutaneet ja huovanneet eri ideoiden välillä.“
Emma Laras, Verkkokauppa- ja viestintäpäällikkö
Jatkuva kehitysmalli
Flow Cosmetics valitsi jatkuvan kuukausittaisen kehityspalvelun kanssamme, jossa yhdessä asiakkaan kanssa valitsemme tärkeimmät kehitysalueet ja etenemme vaiheittain. Työ on sisältänyt muun muassa navigaation uudelleenjärjestelyä, sisältösivujen rakentamista ja teeman räätälöintiä suunnittelumäärittelyjen mukaan. Automaatioiden osalta olemme ottaneet käyttöön monipuolisia ratkaisuja: varastonhallinnan työnkulut, tuotteiden merkinnät ja sähköpostimarkkinoinnin integraatiot Klaviyo -järjestelmään. Viimeisimpänä vaiheena vuonna 2025 keskityimme erityisesti kansainväliseen laajentumiseen ja “bundle”-toiminnallisuuden parantamiseen asiakaskokemuksen vahvistamiseksi.
“Pidän erityisesti siitä, että Solwen kanssa työskennellessä ei tarvitse yrittää ymmärtää monimutkaista koodijargonia, vaan asiat esitetään yksinkertaisesti ja vaihtoehdot ovat aina selkeitä. Vaikka teemme yhteistyötä pienemmällä kuukausipaketilla, en koe olevani verkkokaupan kanssa yksin.“
Emma Laras, Verkkokauppa- ja viestintäpäällikkö
Tämänhetkinen tilanne ja tulokset
Flow Cosmeticsin verkkokauppa on kehittynyt joustavaksi ja kansainvälisesti valmiiksi alustaksi, joka kestää kasvun ja muuttuvat markkinavaatimukset. Kuukausikehitys toimii mutkattomasti – budjetit päivittyvät automaattisesti, ja kehitys etenee yhdessä sovitulla rytmillä asiakkaan tiimin kanssa. Näin verkkokauppa ei jää paikalleen, vaan kehittyy jatkuvasti tukemaan brändin kasvua ja markkina-askelia.
“Verkkokauppamme näyttää upeammalta kuin koskaan, ja se on kuukausi kuukaudelta yhä toimivampi ja inspiroivampi ostospaikka sekä uusille että tutuille asiakkaillemme. Työn laatu on aina hyvää, ja kaikki toteutetaan tarkalla laatupieteetillä!“
Emma Laras, Verkkokauppa- ja viestintäpäällikkö
Flow Cosmetic - flowcosmetics.fi




