Festive

Yritys

Korubrändi Festive on Kultasepät Narsakka Oy:n brändi, jonka historia alkaa 1940-luvulta, jolloin yrityksen perustaja Helge Narsakka aloitti Helsingissä oppipoikana Tillanderin kultasepän verstaalla. Palo kultasepän ammattiin ja käsillä tekemiseen aloitti suvussa kulkevan ammatin, jossa kaikkien menneiden sukupolvien tietotaito perinteisestä on yhdistynyt uusien sukupolvien moderniin näkemykseen. Nämä yhdistettynä tekniseen osaamiseen synnyttävät upeita lopputuloksia, kuten Routa-sormuksen, joka palkittiin vuoden 2020 kauneimmaksi sormukseksi. 

Projekti

Festivellä oli aloitettuna verkkokauppaprojekti, jossa he olivat päässeet alkuun, mutta haasteita oli tullut ylitsepääsemätön määrä. He olivat valinneet verkkokauppa-alustaksi Shopifyn ja tarvitsivat nyt kumppania, joka pystyisi viemään projektia eteenpäin. Solwe valikoitui projektiin tekniseksi toteuttajaksi ja mukaan otettiin integraatiovastaavana Flashnode. Kultasepät Narsakka Oy:n toimitusjohtaja Thomas Narsakka avaa yhteistyökuvioihin lähtemistä: “Solwella oli Shopify-taustan ja alustan tuntemus sekä heti ensikontaktin jälkeen oli kyllä aika selvää, että tässä oli sopiva taho tekemään hommaa meidän kanssa”. Ja näin verkkokauppaprojekti jatkui eteenpäin.

Festivelle toteutettiin B2B-verkkokauppa, josta jälleenmyyjät pystyisivät tilaamaan tuotteita aina jokaiseen yksittäiseen tuotevarianttiin saakka. Tuotevariantteja verkkokauppaan rakennettiin tuhansia, joka vaati laajaa tuotekorttien kustomointia. Asiakaskohtaisen hinnoittelun yhdistäminen tuotevarianttien hurjaan määrään oli projektin työläimpiä osuuksia. Yhdessä Flashnoden kanssa toteutettu integraatio Netvisoriin on myös helpottanut taloushallinnon toimintaa. “Olen ollut monenlaisissa palavereissa, mutta Solwen kanssa palaverit oli tehokkaita ja päästiin asioissa eteenpäin hyvinkin nopeasti. Kaikki työt ja toimeksiannot saatiin yksityiskohtia myöten ratkaistua”, sanoo Thomas.

Lopputulos

Uudistettu verkkokauppa on mahdollistanut laajemman markkinan saavuttamisen Festivelle. Thomas korostaakin verkkokaupan merkitystä yritykselle ja kumppanin roolia toteutuksessa: “Verkkokauppaa ei vaan avata, vaan sitä täytyy kehittää eteenpäin ja siihen tarvitaan pätevä kumppani, joka käy kuukausitasolla asioita lävitse ja tuo pöytään uusia ideoita”. Yritysasiakkaat voivat tehdä tilaukset samaiselta verkkokauppasivulta, jossa kuluttaja-asiakkaat asioivat. Tämä on mahdollistanut muun muassa yhtenäisen brändikokemuksen asiakkaille. Uusi verkkokauppa on myös mahdollistanut poikkeusoloissa toiminnan ja työpaikkojen jatkuvuuden yrityksessä. “Suosittelen Solwea kaikenlaisille yrityksille, jotka haluavat kehittää omaa liiketoimintaansa ja pysyä ajan hermoilla”, lopettaa Thomas.

Teknisiä huolia?

Varaa palaveri