Uudelle brändille verkkokauppa
Myyntitavoite rikki moninkertaisesti
Maailmanlaajuisesti top 6%:ssa kävijämäärältään samalla viikolla julkaistuista Shopify-verkkokaupoista
Brändi
Freshly Sportswear on tuore brändi naisten urheiluvaatteiden markkinoilla. Brändin takana olevat hyvinvointialan ammattilaiset Emma Heinonen ja Krista Päivänurmi halusivat luottaa intohimoonsa - korkealaatuisiin naisille suunnattuihin treenivaatteisiin, joissa voi tuntea itsensä voittamattomaksi.
Projekti
Solwe valikoitui verkkokaupan tekniseksi toteuttajaksi kommunikaation toimivuuden pohjalta. Emma muisteli projektin alkua: “Heti ensimmäisessä palaverissa me koettiin, että meidän välillä oli yhteinen sävel - pystyttiin sanomaan asiat aivan omana itsenämme”.
Projektissa Solwe toteutti Freshly Sportswearille brändiä korostavan verkkokaupan. Projektin aikana Emma ja Krista kokivat, että he pystyivät kysymään asioista suoraan mitä heillä tulikaan mieleen. “Kysymyksiä heräsi projektin aikana paljon ja tykättiin, että meitä ei hävettänyt kysyä tyhmiä kysymyksiä” Emma sanoo, “Ilmapiiri oli mukava, jossa uskallettiin olla omia itsejämme”.
Verkkokauppa
Freshlylle rakennettiin esteettisesti minimaalinen verkkokauppa, joka keskittyy pieneen määrään tuotteita. Verkkokauppaan päätettiin kytkeä arvostelut heti alusta päälle, jotta heti ensimmäisten asiakkaiden arvosteluista saataisiin sosiaalista todistetta. Etenkin tuoreen brändin pohjalta rakennettavassa verkkokaupassa asiakkaiden arvosteluilla on todella suuri merkitys, miten uudet potentiaaliset asiakkaat näkevät verkkokaupan.
Alla olevasta tuotekuvassa näkyy, kuinka tuotearvostelut on nostettu todella ylös tuotesivulla.
Tuotearvosteluita kerätessä kannattaa myös muistaa, että asiakkaittesi kirjoittamat tuotearvostelut ovat aidointa palautetta sinulle. Kirjoitettujen tuotearvosteluiden nostaminen tuotesivulla onkin tehokas keino luoda luottamusta potentiaalisiin asiakkaisiin.
Lopputulos
Julkaisupäivänä verkkokauppa ylitti Freshly Sportswearin odotukset. “Kun verkkokauppa julkaistiin meillä kaikilla oli perhosia vatsassa ja kisakatsomossa olivat kaikki projektin osapuolet - kaikki me oltiin innoissamme”, Emma ja Krista nauravat. Verkkokauppa ylitti myös molempien perustajien myyntitavoitteet moninkertaisesti julkaisussa. Julkaisupäivänä Freshly Sportswearin kävijämäärä oli globaalissa kärki 6% samalla viikolla julkaistujen kauppojen kanssa, mikä kertoo todella hyvin onnistuneesta julkaisusta. “Ollaan super tyytyväisiä lopputulokseen”, Emma ja Krista ylistävät. “Ei oltaisi todellakaan tässä pisteessä ilman Solwea - saati ollut näin hauskaa”.