Alkutilanne
My Miloun tarina on rohkea ja mieleenpainuva. Iäkkäämmän ja maailmaa nähneen rouvan, Madamen kertomista tarinoista Pariisin Ranskassa inspiroituneena ja rohkeutta saanut Mari Huhtamäki perusti My Milou -konseptin, jolla on liikkeet Tampereella ja Hämeenlinnassa sekä valtakunnallinen verkkokauppa. Konsepti oli kasvanut paljon ensimmäisen vaateliikkeen perustamisesta Hämeenlinnaan 2014, mutta haasteilta ei ole vältytty. Uuden kasvun tiellä oli vanhentunut verkkokauppa-alusta, joka ei mahdollistanut laajentuneita markkinoinnin tarpeita eikä vastannut kasvun tarpeisiin.
“Innokkuus huokui”
Solwe tuli mukaan kuvioihin tekniseksi kumppaniksi, ja uuden verkkokaupan projekti lähti käyntiin. “Solwe valikoitui kumppaniksi oikeanlaisen osaamisen johdosta, jota projekti vaati, sekä henkilöstön tietynlaisen innokkuuden johdosta, joka ratkaisi vielä päätöksen”, Mari sanoo. Verkkokauppaprojektissa My Miloulle konsultoitiin kokonaisvaltainen verkkokaupparatkaisu, jossa vanha verkkokauppa-alusta vaihtui Shopifyhin, kassajärjestelmä uusittiin kivijalkaliikkeisiin toimimaan Shopifyn POS -järjestelmän kanssa sekä rakennettiin digitaaliset sekä fyysiset lahjakortit. Marin mielestä verkkokauppaprojekti onnistui hyvin, “Solwen kanssa toimiessa toiminta oli välitöntä, meillä oli aina apu lähellä ja sovituista asioista pidettiin kiinni sekä hankalistakin asioista pystyttiin puhumaan”, Mari sanoo.
Selkeä ja helppokäyttöinen järjestelmä
Lopputuloksena My Milou sai brändin kanssa yhteensopivan ja toimivan sähköisen kanavan, joka oli parempi toiminnallisuuksiltaan sekä visuaalisesti näyttävämpi. “Saatiin selkeä ja helppokäyttöinen järjestelmä, jota meidän henkilökuntakin tykkää käyttää”, Mari nauraa. Projektista jäi myös käteen paljon enemmän kuin uusittu verkkokauppa ja sähköinen kanava. Myös jatkokehitysideoita omaan liiketoimintaan on tullut uuden alustan myötä.
Etenkin markkinoinnin kohdentaminen ja sitä kautta nykyisten ja uusien asiakkaiden lähestyminen ja palveleminen on helpottanut, mikä on ollut Marin mielestä Shopifyssä hyvä ominaisuus. “Meidän asiakaskokemus on parantunut verkossa ja voimme aidosti sanoa olevamme monikanavainen konsepti”, Mari sanoo, “olemme myös pystyneet kehittymään verkkokauppatoimijana”.
“Suosittelisin Solwea meijän tyyppiselle toimijialle, eli kauppaliikkeelle joka käy kauppaa verkossa, nimenomaan siksi, että Solwe ymmärtää toiminnan hyvin sen verkkokauppiaan kannalta”, Mari jatkaa.