Kevytkauppa

vlcd kookospuuro tuotepaketti

Yritys

Kevytkauppa myy painonpudotustuotteita verkkokaupassaan. Kevytkaupan verkkokauppa on ollut aikaisemmin PrestaShop-alustalla, mutta siirtyi 3 vuotta sitten Shopify-verkkokauppa-alustalle, jota yritys lähti itse kehittämään. Kevytkaupan Shopify-verkkokaupassa oli käytössä ilmaisteema, joka ei palvellut enää Kevytkaupan kasvavia tarpeita. Näihin kasvaviin tarpeisiin Kevytkaupan perustaja Johan Åminne lähti etsimään ratkaisua. Johan törmäsi Solween sosiaalisen median kanavissa ja keskustelut lähtivät käyntiin kehitysprojektista. 

Projekti

Kevytkaupan entinen verkkokauppa oli jäänyt ajan kehityksestä jälkeen sekä teknillisesti että visuaalisesti. Kevytkaupalle päädyttiin toteuttamaan teemanvaihtoprojekti, jossa optimoitiin verkkokaupan sisältöjä sekä päivitettiin ulkoasu moderniksi. “Solwen kanssa meillä oli alusta asti selkeä yhteinen sävel ja puhuttiin asioista suoraan”, Johan muistelee projektin alkua. Teema vaihdettiin maksulliseen teemaan, joka soveltuu paremmin Kevytkaupan tarpeisiin. “Hakutoiminnon sulavampi toiminta ja tuotesivujen päivittäminen ovat olleet tervetulleita muutoksia”, Johan sanoo. Myös bundlejen toimintaa parannettiin verkkokaupan backendissä, mikä helpottaa verkkokauppiaan arkea. “Bundlejen toiminnallisuus oli aiemmin hankalaa tilausvahvistuksen tulostamisen osalta, mutta uudistuksen myötä saimme senkin toimimaan”, Johan ylistää.

Lopputulos

Kevytkaupan verkkokauppa sai kokonaisvaltaisen faceliftin verkkokaupalleen. Uusi teema mahdollistaa myös verkkokaupalle kasvua varten uusia mahdollisuuksia. “Voimme päivittää paremmin sivujamme ja meillä on valmiita pohjia käytettävissä tulevaisuutta varten”, Johan sanoo. Maksullisissa teemoissa on enemmän valmiita pohjia, joita verkkokauppias voi käyttää itse verkkokaupan päivittämiseen. "Meillä on teeman vaihdon myötä hyvät lähtökohdat kehittää kauppaa eteenpäin ja kasvattaa myyntiä", Johan sanoo.

Kevytkaupan verkkokauppa - kevytkauppa.fi

Teknisiä huolia?

Varaa palaveri